Journalists to launch News Corp's iPad newspaper
January 13, 2011, 11:20pm
By RYAN NAKASHIMA
AP Business Writer
세계 최초의 iPad 신문 The Daily가 발행을 준비중이다. 져널리스트들은 이미 고용되어 LA와 뉴욕을 포함한 여러 사무국에 자리하고 있다. 관계자에 따르면 오는 1월 19일 샌프란시스코의 MOMA 에서 열릴 행사에서 News Corp.소유의 전자 신문 발행에 대한 공식 발표가 있을 예정이다. 그는 iPad 제조사 Apple Inc의 CE 스티브 잡스와 News Corp.의 CEO 루퍼트 머독이 행사에 참석할 것이라고 말했다.
만약에 구독료가 있다면 태블릿 전용 신문 구독료가 얼마가 될 것인지를 포함하여 태블릿 신문의 구체적 사항은 알려진 바 없지만 이름으로 보아 - The Daily - 이 신문은 매일 발행될 것으로 보인다. 이 전자 신문 발행은 인쇄물 유통과 광고에서 나오는 매출 감소를 웹사이트 광고 증가로 메꾸지 못하기 때문에, 져널리즘 사업을 다시 써나가려는 루퍼트 머독의 대담한 시도이다.
지난 달, 투자자들의 회의에서 News Corp.의 COO Chase Carey는 The Daily를 '작은 내기'이라고 불렀다. 전자 신문이 많지 않은 수의 편집 업무 인원에 비용이 나가는 정도인데 비하여 종이 신문은 인쇄, 잉크, 배부 등의 비용을 필요로 하기 때문이다.
그는 태블릿 기술을 칭찬하였다. 우리는 이걸 pc에 하려는 게 아닙니다. 태블릿은 과거에 없었던 독특한 경험입니다. 태블릿 경험과 멀티미디어 역량을 이용하면..........이건 재미있는 게 될겁니다.
News Corp.의 다른 digital initiatives는 어려움을 겪고있는 신문 산업의 선도자로 기준이 되고 있다.
월스트릿 져널은 지년 14년 동안 웹사이트 구독료를 받아왔고, 최근의 ABC보고에 의하면 현재 거의 45만영의 유료구독자가 있다. 월스트릿 져널은 iPad 구독자에게 웹사이트 구독 서비스 포함, 주당 $3.99을 요구한다. News Corp.는 유료 구독자 수를 밝히지 않지만, 백만명 이상이 (전면 구독이 제한 되는 미리보기 포함한) 어플을 내려 받았다고 한다.
지난 7월 부터 영국, News Corp.의 The Times of London과 Sunday Times는 시작 페이지 외의 내용을 온라인으로 보려면 최소 1파운드를 요구하고 있다. 온라인 방문자가 대폭 줄어들면서 Casey는 새 비지니스 모델이 자리를 잡으려면 몇 년이 걸리겠지만 재정적 전망에 대해 낙관적이다.
종이신문 발행자들은 종이 신문 광고 단가보다는 낮지만 웹사이트상의 광고 가격보다 높은 값에 광고와 구독권을 팔 수 있기에 iPad와 여러 태블릿 (신문) 을 황금의 기회로 보고있다.
iPad에서 신문을 읽는 것에 대한 지금까지의 사용자 습관은 다소 거리를 두고 쳐다보는 분위기.
Apple은 지난 4월 출시 이후 약 1천3백만개의 iPad를 팔음으로서 태블릿 제조자중 가장 앞서가고 있다. 그 외 많은 제조자가-모토로라, 도시바, 델 등-이 지난 주 라스베이거스의 CES에서 자사들의 태블릿을 선보였다. 기술 조사 회사 Gartner Inc.는 금년에 약 5천5백만개의 태블릿이 팔릴 것으로 예상하고 있다.
뉴욕 타임즈는 iPad용 신문을 무료로 제공하고 있다. 약 150만개의 태블릿에 뉴욕 타임즈 어플이 장착되었는데, 금년 하반기, 뉴욕 타임즈가 웹사이트 상의 기사에 구독료를 물리기 시작하면 현재 무료인 뉴욕 타임즈 어플도 유료로 팔 계획이다.
미국 내에서 가장 많은 구독자를 자랑하는 USA Today도 이것의 iPad 어플이 지난 4년간 감소하고 있는 광고 매출을 끌어올려 줄 것을 기대하고 있다. Gannett.Co.가 소유하고 있는 이 신문은 약 125만개의 iPad에 장착된 어플에 대해 구독자에게 비용을 물릴 계획이 없다.
(AP:LOS ANGELES) Stop the presses _ completely. The world's first iPad newspaper, The Daily, is prepping for launch.
Journalists have been hired and are in place at multiple U.S. bureaus, including Los Angeles and New York.
The formal announcement of the digital publication owned by News Corp. will be made at an event at the San Francisco Museum of Modern Art on Jan. 19, according to two people familiar with the matter. The people said the event will be attended by Steve Jobs, chief executive of iPad-maker Apple Inc., and Rupert Murdoch, CEO of News Corp.
The people were not authorized to speak publicly and spoke on condition of anonymity.
Details are scant, including how much a subscription to the tablet-only paper will cost, if there is indeed a fee, but the name at least implies it will come out once a day. It will cover general news, culture and entertainment and will include video.
The publication is a bold attempt by Murdoch to rewrite the business of journalism, as revenue from print circulation and advertising has plunged and growing advertising sales on websites have not made up the difference.
At an investor's conference last month, News Corp. Chief Operating Officer Chase Carey called The Daily a "small bet" because costs were limited mainly to a modest editorial staff. By contrast, printed newspapers also have such costs as newsprint, ink and delivery.
Carey touted the benefits of tablet computing technology. "We didn't want it for a PC," he said. "We think the tablet, you know, is a unique experience. You can design something that takes advantage of that experience, takes advantage of the multimedia capabilities of it, the technological capabilities of it. I think it could be an interesting product."
News Corp.'s other digital initiatives are setting the pace in a struggling industry.
The Wall Street Journal's website has required a paid subscription for 14 years and now has nearly 450,000 electronic subscribers, according to the latest report by the Audit Bureau of Circulations. The newspaper charges $3.99 per week for an iPad subscription, which includes access to its website. News Corp. won't say how many people are paying, but more than 1 million have downloaded the app for free (it contains some preview material, but full access is restricted).
In Britain, since July, News Corp.'s The Times of London and Sunday Times require at least a one-pound payment to access content beyond the front page online. While online visitors have plummeted, Carey has been upbeat about the financial prospects of the new model, though he acknowledged the businesses will take years to build.
The company's push toward paid content comes as its MySpace entertainment site, which is free to users, has lost hundreds of millions of dollars annually and moved this week to slash half of its staff, or about 500 people.
Newspaper publishers view the iPad and other tablets as a golden opportunity because they can sell ads and subscriptions at higher prices than they have been able to get on websites, though those rates are still lower than for print.
User behavior so far has indicated that reading on the iPad is more of a "lean back" experience akin to perusing a print newspaper.
Apple is the clear leader of the tablet makers, selling an estimated 13 million iPads since its launch in April, but a bevy of electronics makers including Motorola Mobility Inc., Toshiba Corp. and Dell Inc. showed off their tablets last week at the International Consumer Electronics Show in Las Vegas. Technology research firm Gartner Inc. expects that 55 million tablet computers will be shipped this year.
The New York Times offers a free iPad version of its newspaper. Installed on about 1.5 million tablets, the app will require a subscription later this year when the Times also will start charging to read multiple stories on its website.
USA Today, which boasts the most print subscribers in the country, also is counting on its iPad app to help lift its advertising revenue, which has been declining for the past four years. The newspaper, owned by Gannett Co., has no plans to charge users of the iPad app, which has been installed on about 1.25 million tablets.
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AP Business Writers Michael Liedtke in San Francisco and Andrew Vanacore in New York contributed to this report.